Styret arbeider med følgende prosjekter i 2013 og 2014
BRANNVARSLERE
Status 24.10.2013:
Vi har de siste mnd. hatt en servicetekniker fra Elotec som har jobbet med å nullstille feilmeldinger i oppganger. Han har i tillegg byttet batterier i noen branntavler og brannsensorer.
En del feilmeldinger har årsak i at beboere har forsøkt å åpne brannsensorene selv. Det opplyses herved om at dette ikke kan, eller skal, utføres av oss beboere. For det første så er sensorene utstyrt med spesialbatterier (ikke 9v). For det andre utløses en ´føler´ når sensoren demonteres, som igjen fører til feilmelding.
F.o.m. 2014 vil beboer måtte bekoste service selv hvis sensor er utsatt for demontering, skade ved oppussing eller forsøk på batteribytte.
Hvis det oppstår en feilmelding på branntavle i oppgang som viser til din andelsleilighet så send en e-post til kontakt@bbor.no
Les gjerne mer informasjon om brannanlegget til borettslaget på denne siden her
__________________________________________________
NY GRESSKLIPPER
Status 15.05.2013:
Styret har vedtatt å kjøpe en ny gressklipper. Den gamle har dessverre kostet for mye i vedlikehold og reparasjoner. Vi oppgraderer nå til en ny svanemerket klipper, hvor det medfølger en tre års serviceavtale.
__________________________________________________
NY LUKKEMEKANISME TIL PORTER
Status 9.05.2013:
Den første nye låsen er nå montert på port inn til klokkegården. (Da det manglet lås der.) Portner vil forløpende montere tilsvarende låser på alle porter i borettslaget de kommende uker.
Det vil også bli bestilt og montert nye skilt på portene.
Vi håper en ny løsning vil gjøre at portene kan stå lukket og med det øke sikkerheten til barn, samt at det ikke ser så attraktivt ut for folk å passere igjennom bakgårdene. Vi benytter anledningen til å be alle om å holde portene lukket, og holde biltrafikk inn i bakgårdene på et absolutt minimum. På forhånd takk.
__________________________________________________
UTOMHUSOMRÅDER
Status 29.03.2013:
Styret jobber med en langsiktig plan for oppgradering av utomhusområdene. Blant annet får vi frigjort en del arealer i bakgårdene nå som vi har fått ny avfallsløsning.
Styrets plan er å utarbeide en helhetlig plan for hvordan utomhusområdene skal fungere og se ut på lengre sikt, og gjøre tiltak etterhvert som økonomien tillater det.
Hva er det behov for? Hva ønsker du deg? Send gjerne innspill til styrets e-postadresse kontakt[a]bbor.no!
__________________________________________________
NY LUKKEMEKANISME TIL PORTER
Status 29.03.2013:
Det jobbes med å innhente tilbud på nytt låssystem på alle portene til borettslaget. Mange av låsene (håndtak som holder portene igjen) er i dårlig stand, og én port mangler låsfunksjon. Det forventes at nye låser vil bli montert i.l.a. våren 2013.
Vi håper en ny løsning vil gjøre at portene kan stå lukket og med det øke sikkerheten til barn, samt at det ikke ser så attraktivt ut for folk å passere igjennom bakgårdene. Vi benytter anledningen til å be alle om å holde portene lukket. På forhånd takk.
__________________________________________________
AVFALLSLØSNINGEN FERDIGSTILT
Status 14.12.2012:
Gravearbeidene i forbindelse med borettslagets nye avfallsløning er nå ferdigstilt, og avfallscontainerne er montert. Papir og restavfall skal fra denne datoen returneres i beholdere utenfor stavangergata 41. Beholderne blir utstyrt med lås. Nøkkel til inngangsdør til trappeoppgang benyttes. (Ikke kast søppel i gamle beholdere etter at ny søppelløsning er tatt i bruk. Gamle beholdere vil bli fjernet, men dette kan ta litt tid.) Det står igjen noe arbeider med steinlegging og gressplanting. Gravern kommer å gjør ferdig dette når telen har gått.
Avfall som er for stort, og ikke får plass i nye beholdere, skal ikke under noen omstendigheter plasseres utenfor beholdere. Dette må beboere selv ta ansvar for å levere til gjenvinningsstasjon.
Styret håper alle i Bjølsen borettslag blir fornøyd med denne løsningen.
__________________________________________________
NY AVFALLSORDNING
Status 23.10.2012:
Styret har nå inngått avtale med Strømbergs-plast som jobber med nedgraving av avfalls systemer.
Denne jobben vil gå igang i November i 2012, med ferdigstillelse før jul.
Dette vil føre til at man frigjør mere plass for sykkelparkering, barnevogner og tørkestativ.
__________________________________________________
UTBEDRING AV PIPELØP.
Status 23.10.2012:
PEWI er nå helt ferdig med sitt arbeid i borettslaget. Topphetter er montert og en visuel kontroll av pussen på pipene er utført med gode tilbakemeldinger.
________________________________________________________
MALE VINDUER OG DØRER PÅ INNSIDEN
Status 23.10.2012:
Det er på dugnader fremover bestemt at man skal prøve å få malt alle karmer på vinduene og dørene i oppgangene.
Denne jobben vil i hovedsak bli utført på dugnader.
________________________________________________________
UTVENDIG PLANER / GÅRDSROM
Status 23.10.2012:
Ettersom vi nå graver ned avfalls kjerner og frigjøres mye plass i borettslagets bakgårder der hvor søppeldunkene sto før, åpner dette for ny tenkning og planlegging for disse områdene.
Det vil internt i styret bli jobbet mye med løsninger og forslag for hvordan man skal få til en hyggelig og fin løsning på disse områdene hvor både vogner, sykler og tørkestativ kan få ny plass i borettslaget, og fremstå som pene og rene miljøer.
Hagekomiteen vil jobbe tett med styret i tiden fremover for å dele tanker og ideer, hagekomiteen vil dele informasjonen som blir gitt på styremøtene med beboerne slik at styret kan få tilbakemeldinger og samspill.
Dette skal være ett fornøyelig prosjekt mellom beboerne og styret med rettningslinjer fra Bymiljøetaten.
________________________________________________________